Неділя, 20.07.2025, 20:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Галицинівської ЗОШ

Форма входу
Пошук

Зарубіжна література

ПІБ                                Сакуліна Ольга Олександрівна

МІСЦЕ РОБОТИ          Галицинівська ЗШ 1-111 ст. (Мар′їнський р-н)

ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ

ПРЕДМЕТ                          Зарубіжна література

ПРОГРАМА                   Зарубіжна література.5-12 кл. – Київ:Ірпінь,2005

КЛАС                              5

ТЕМА                              Натхнення вічною красою (Творчість Мацуо Басьо)

МЕТА І ЗАВДАННЯ     Зацікавити учнів традиціями та культурою Японії,

розкрити розкрити естетичні принципи поезії Мацуо                                Басьо, визначити основні ознаки хоку;

розвивати комплекс ключових компетентностей учнів,

асоціативне мислення, навички усного мовлення та виразного читання,творчу уяву, розвивати навички індивідуальної та групової роботи,вміння будувати діалог;виховувати повагу до інших народів та культур, шанобливе ставлення до природи, поезії та чутливість до краси життя.

ТИП МАЙСТЕРНІ        Творча

ОБЛАДНАННЯ              Вірші Мацуо Басьо, ілюстрації до хоку, аудіозапис                                              

Японської народної мелодії,папір, ножниці, клей.

ХІД МАЙСТЕРНІ

1.Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми знову „помандруємо” до незвичайної країни – Японії,яку ще називають Країною вранішнього сонця, доторкнемося до традицій японського народу, спробуємо зазернути у таємниці поезії Мацуо Басьо, з′ясувати, у чому секрет поетичного дива. А працювати сьогодні будемо у творчій майстерні.

11. Робота над темою уроку

        1. Індуктор

-Діти,ви любите весну?

- Всі знаєте, як квітнуть вишні?

- А як в Японії називають дику вишню?

 Все життя блукав Басьо дорогами рідної країни, „шукаючи вишні в цвіту”.Сьогодні на уроці ми слідом за поетом йтимемо „шляхом краси”. Давайте влаштуємо урок милування квітучою сакурою.У вас на партах лежать пелюстки з паперу, з них треба зробити квіточки, а потім на пелюсточках написати слова-асоціації до слова „весна”.

(Звучить мелодія, учні працюють, вчитель допомагає прилаштувати квіти з паперу до гілочки вишні. А потім зачитує слова-асоціації.

1.     Створення творчого продукту

Самоконструкція

-         Діти, невід’ємною частиною японської культури є трирядкові вірші – хоку.

Вчитель знайомить учнів із особливостями поезії Мацуо Басьо. Роздає аркуші з хоку (тематика „Пори року”).

-         Діти, прочитайте і запишіть 2-3 речення на карточках. Які картини постали у вашій уяві під час читання хоку, і які сезонні слова-символи „вказують” на певну пору року.

Соціоконструкція (групова робота)

Учні обєднуються у групи за тематикою хоку (вірші про весну, літо, осінь, зиму).

-         Складіть невеличку замальовку. Для цього в певній послідовності розташуйте ваші картки з відповідями. Придумайте назву.

2.     Соціалізація.

Учні знайомлять із результатами своїх робіт.

-         Отже, ми бачимо, що автор любить усі пори року. Але більше радіє весні. На початку уроку ми з вами записали слова-асоціації до слова „весна”. Пропоную з цими словами скласти словосполучення (наприклад, квіточки вишні, ранкова зоря, соловей на гілці).

3.     Проміжна рефлексія.

Після виконання завдання відбувається обмін думками в групах, а потім учні зачитують вголос матеріал.

4.     Нова інформація, її обробка.

-         Спробуйте написати визначення слова весна.

Весна – це оживання природи.

Весна – це розквіт квіток вишні.

Весна – це лагідний теплий дощик.

5.     Корекція і створення нового тексту.

Використовуючи отриманий матеріал, скласти хоку на тему „Весна” (лунає музика, учні працюють, виконуючи завдання)

Після закінчення роботи учні обмінюються думками в групі.

6.     Соціалізація

Представники груп читають свої роботи. Відбувається обговорення.

Зачитування вчителем нарису. Складання на основі нього хоку.

„Підсніжник

Кап-кап-кап! Це перші звуки весни. Ох, як добре, що сніг розтанув! Та ні. Ось під деревцем ще залишився білий клаптик. Підходжу ближче... Підсніжники! Квіточки, ніби дзвоники маленькі, хитають голівками і шепочуть: „ Радійте, весна! І дійсно, дивишся на них – і тебе переповнює щастя. А ще – здивування: які вони тендітні, а не бояться ні холодного вітру, ні тріскучого морозу. Оце дарунок! І хочеться вірити, що ні одна рука не потягнеться до цієї чарівної квітки.”

7.     Рефлексія.

Проглянувши свої записи, згадавши хід майстерні, поділіться думками.

-         Як ви почували себе в майстерні?

-         Що нового розкрили для себе?

-         Коли виникали труднощі?

-         Чи було щось неочікуваним?

-         Яке значення це заняття має для вас?

8.     Домашнє завдання.

На основі хоку Мацуо Басьо написати твір-мініатюру.

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz