Неділя, 20.07.2025, 08:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Галицинівської ЗОШ

Форма входу
Пошук

Урок1

Урок 1_Атмосфера та її будова

 

Мета: розкрити суть поняття "атмосфера, пояснити будову атмосфери і склад; розвивати практичні навички характеристики шарів атмосфери; вчити готувати повідомлення, висловлювати свою думку, виховувати бережливе ставлення до стану повітря.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, атласи, схеми "Будова атмосфери, "Склад атмосфери.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

(фронтальне опитування)

-         З яких частин складається географічна оболонка?

-         Дайте визначення понять "літосфера, "атмосфера, "гідросфера, "біосфера”?

-         Наведіть приклади, що ілюструють наявність звязків між оболонками.

-         Поясніть механізми утворення кругообігу води у природі.

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Ми починаємо вивчати оболонки Землі. В цій оболонці формуються погодні явища, живуть організми, її називають "ковдрою Землі”, "кухнею погоди”. Це повітряна оболонка Землі, яка оточує Землю і обертається разом з нею, утримуючись біля її поверхні силою тяжіння.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.     Значення атмосфери.

2.     Склад і властивості атмосферного повітря.

3.     Будова атмосфери.

4.     Атмосфера і людина.

1.     Значення атмосфери.

Повітря, як ніжний серпанок, оповиває Землю. Чи замислювалися ви коли-небудь чому існує життя на Землі? Чому Земля, єдина з планет Сонячної системи, має велике багатство рослин і тварин? Чому існує людство? Чому не загинуло воно під смертоносним випромінюванням невидимої енергії Всесвіту?

Підсумок відповідей учнів: Розвиток усього живого на Землі відбувається завдяки повітряній оболонці Землі – атмосфері. Саме вона забезпечує життя на Землі.

-         Що називається атмосферою? (Знайти в підручнику визначення, записати в зошит і зачитати);

-         Доведіть, що нас оточує повітря.

-         Які функції виконує атмосфера стосовно географічної оболонки Землі?

а) живі організми дихають;

б) захищає Землю від переохолодження і надмірного нагрівання;

в) захищає Землю від шкідливого для всього живого випромінювання Всесвіту.

2. Склад і властивості атмосферного повітря.

- Які властивості має повітря? Повітря прозоре, без смаку, запаху, не має форми. Під час нагрівання розширюється, а під час охолодження стискається.

Учні аналізують таблицю "Склад атмосфери” (див. додаток № 1).

Висновок: Атмосфера складається із суміші газів (основні – азот, кисень, вуглекислий газ) та домішок (водяної пари, диму, сажі, пилу).

Кожен газ відіграє важливу роль у житті планети.

Короткі повідомлення учнів.

Без кисню неможливе дихання. Він входить до складу білків, жирів, вуглеводів, із яких складаються організми.

Азот входить до складу білків і нуклеїнових кислот. Він регулює темпи окислення, а відповідно і швидкість біологічних процесів.

Вуглекислий газ іде на утворення живої речовини, він – "утеплювач Землі, бере участь у процесі фотосинтезу. Він пропускає сонячні промені, але затримує тепло Землі.

 

 

3. Будова атмосфери.

Нижня межа атмосфери проходить по поверхні Землі. Ми живемо на дні повітряного океану. Чітку верхню межу атмосфери визначити неможливо. Умовно її проводять на висоті 2000 – 3000 км.

Завдання. За малюнком "Будова атмосфери, текстом підручника §19. ("Загальна географія ” 6 кл. О. Я. Скуратович та інші. Київ "Педагогічна преса 2006 р.) дати характеристику шарам атмосфери заповнивши таблицю (див. додаток № 2).

Учні аналізують таблицю.

Важливе значення для життя на Землі має озоновий шар. Він поглинає ультрафіолетові промені Сонця, що є згубним для живих істот.

4. Атмосфера і людина.

- Чому атмосферне повітря люди називають найбільшим багатством на Землі?

- Чи завжди людина розумно розпоряджається цим скарбом?

- Які дії людини завдають найбільшої шкоди повітряному океану? Чому?

- Що означає раціональне використання повітря?

- Який вклад може внести кожен з нас у примноження цього багатства?

Робота з підручником.

Прочитати про значення атмосфери для людини.

V. Закріплення нових знань, умінь і навичок.

1. Бесіда

- Що таке атмосфера? Які шари атмосфери ви знаєте?

- Який склад повітря? Намалюйте на дошці кругову діаграму складу повітря (див. додаток № 3).

- Яке значення атмосфери?

- Чому вивчають атмосферу?

2. Заповнити таблицю (див. додаток № 4)

VI. Підсумок уроку.

VII. Домашнє завдання: Опрацювати §19 підручника. Скласти розповідь "Для чого вивчають атмосферу?”

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz